Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

Prostownik samochodowy.

Awatar użytkownika
obi one kenobi
-
-
Posty:20
Rejestracja:19 mar 2006, o 15:58
Lokalizacja:Wrocław
Kontaktowanie:
Prostownik samochodowy.

Postautor: obi one kenobi » 7 wrz 2006, o 13:00

Witam

Mam pewne pytanie. Niedawno dowiedziałem się od kolegi, że według niego najlepszym sposobem ładowania akumulatorów żelowych jest podłączenie ich do transformatora z prostownikiem jednopołówkowym o tak dobranym napięciu wtórnym, żeby uzyskać około 14 V napięcia ładującego akumulator.

Podobno takie ładowanie pozwala na spokojne zajście reakcji chemicznych w akumulatorze podczas ujemnej połówki napięcia zasilającego, kiedy to nie ma prądu ładowania...

Z drugiej strony w ładowarkach przedstawianych z łamach EdW króluje sposób ze stabilizowanym źródłem napięcia stałego połączonego szeregowo ze źródłem prądowym ustalającym prąd ładowania akumulatora na 0,1 * C.

Pytam się wiec kto ma rację i dlaczego...

Być może obydwa sposoby są stosowane i mają swoje plusy i minusy...

Proszę o odpowiedź.

Dziękuję

Awatar użytkownika
Aleksander Zawada
Moderator
Moderator
Posty:532
Rejestracja:21 lut 2003, o 12:10
Lokalizacja:Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Aleksander Zawada » 7 wrz 2006, o 14:45

Ładowanie prądem 0,1C jest słuszne. Słuszne jest także ładowanie do napięcia około 14V. Powyżej 14V następuje silne wydzielenie wodoru, które w niesprzyjajacych warunkach może poeodować nawet wypadanie masy czynnej z płyt.
Natomiast nie przemawia do mnie teoria o wyższości prostownika jednopołówkowego. Reakcje elektrodowe zachodzą przy przepływie prądu.

Wróć do „Elektronika - tematy dowolne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości