Aktyw Forum
Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.
Sprawdź punkty Zarejestruj sięJak połączyć ICL 7106
Moderatorzy:Jacek Bogusz, Moderatorzy
Witam. Mam problem i nie umiem go rozwiazać. Kupiłem sobie moduł - woltomierz na układzie ICL 7106 z LCD. Chciałem go użyć do pomiaru napięcia w samochodzie. I tu wyrósł problem - układ tego typu nie może mierzyć swojego napięcia zasilania tzn. moduł należy zasilać ze źródła niepołączonego galwanicznie z obwodami napięć mierzonych (instrukcja). W samochodzie napięcie pomiaru = galwanicznie napięcie zasilania. JAK TO OBEJŚĆ??!
- Futrzaczek
- -
- Posty:782
- Rejestracja:4 gru 2005, o 17:48
- Lokalizacja:Piotrków Tryb
- Kontaktowanie:
Mogę się postarać odpowiedzieć?
Może tym razem się uda
Dobrze zrozumiałem?
Może tym razem się uda
Czyli że, nie możesz zasilać go z tego samego źródła napięcia, jakie mierzysz. Tzn. woltomierz zasilasz np. z baterii, a na wejście normalnie podajesz napięcie z instalacji samochodowej ew. przez jakiś dzielnik.moduł należy zasilać ze źródła niepołączonego galwanicznie z obwodami napięć mierzonych
Dobrze zrozumiałem?
futrzaczek2
Zrozumiałeś doskonale. Cały "pic" żeby ominąć tą baterię (o zasilaniu z baterii jest w instrukcji, w nocie aplikacyjnej itd). Układ pobiera do 2 mA - niby nie duzo ale 9V bateria podziała kilka-kilkanaście dni. A potem co - kombinowac z wymiana baterii? Ani poręcznie (baterię trzeba schować) ani ekonomicznie (jednak 9V kilka zł kosztuje).
Najlepiej byłoby zasilać z instalacji auta - > stabilizator na 9V ale to teoria. JAK???
Może ktoś zna inny układ woltomierza LCD który może mierzyć napięcie ze swojego zasilania.
Najlepiej byłoby zasilać z instalacji auta - > stabilizator na 9V ale to teoria. JAK???
Może ktoś zna inny układ woltomierza LCD który może mierzyć napięcie ze swojego zasilania.
- Futrzaczek
- -
- Posty:782
- Rejestracja:4 gru 2005, o 17:48
- Lokalizacja:Piotrków Tryb
- Kontaktowanie:
A próbowałeś go połączyć przez 7809?
Jak bateria będzie musiała być, to może popróbuj z akumulatorkiem 9V, który podczas postoju by się ładował. Ale taki aku kosztuje dużo $
Napewniejsze rozwiązanie, jakie mi przychodzi do głowy to założenie gdzieś w chłodnym miejscu samochodu 6 baterii R20(najgrubszych). Myślę, że w chłodnym miejscu(mniejsza rezystancja wewnętrzna = mniejszy efekt samorozładowania) rok by podziałały.
A może spróbować nawinąć trafko o stosunku zwojów 1:1? po jednej stronie kluczować go NE555, zaś po drugiej stronie dać mostek Graetza + konensator 1000uF + 7809? Pełna izolacja galwaniczna. Przy dużej częstotliwości kluczowania, wymiary całego interesu byłyby miniaturowe.
Jak bateria będzie musiała być, to może popróbuj z akumulatorkiem 9V, który podczas postoju by się ładował. Ale taki aku kosztuje dużo $
Napewniejsze rozwiązanie, jakie mi przychodzi do głowy to założenie gdzieś w chłodnym miejscu samochodu 6 baterii R20(najgrubszych). Myślę, że w chłodnym miejscu(mniejsza rezystancja wewnętrzna = mniejszy efekt samorozładowania) rok by podziałały.
A może spróbować nawinąć trafko o stosunku zwojów 1:1? po jednej stronie kluczować go NE555, zaś po drugiej stronie dać mostek Graetza + konensator 1000uF + 7809? Pełna izolacja galwaniczna. Przy dużej częstotliwości kluczowania, wymiary całego interesu byłyby miniaturowe.
Niestety jedynym sposobem galwanicznego oddzielenia obwodów pomiaru ICL 7106 to zrobienie przetwornicy napięcia na małym transformatorze. Jesteś w tej dobrej sytuacji że używasz ICL 7106, który pobiera niezbyt dużo prądu i wystarczy niewielki rozmiarami transformatorek. Wszelkie dzielniki napięcia nie zdadzą egzaminu ponieważ obwody całkowania pomiaru wewnątrz układu są tak skonstruowane, że nie ma mowy o połączeniu zasilania z końcówką pomiarową (nawet przez duży dzielnik napięcia)
Odpuść sobie baterie (nawet R20)
Odpuść sobie baterie (nawet R20)
Dzięki
Już sam tez do tego doszedłem że musi być przetwornica. Nawet już coś znalazłem ale nie wiem gdzie to kupić.
http://www.eltron.pl/elektronika/mean-w ... nice-1.php
Znalazłem też fajne gotowe moduły do tego co chcę ale cena mnie powaliła.
http://www.lcd-module.de/deu/pdf/funktion/4042.pdf
http://www.eltron.pl/elektronika/mean-w ... nice-1.php
Znalazłem też fajne gotowe moduły do tego co chcę ale cena mnie powaliła.
http://www.lcd-module.de/deu/pdf/funktion/4042.pdf
-
- -
- Posty:651
- Rejestracja:13 sty 2005, o 18:38
- Lokalizacja:Krasnystaw
- Kontaktowanie:
Re: Jak połączyć ICL 7106
Daruj sobie tego dinozaura, ktory w dodatku sprawia same problemy. Alternatywa: uC z ADC, LCD i programik (moze byc nawet w cooltowym Bascomie, wybaczymy )Witam. Mam problem i nie umiem go rozwiazać. Kupiłem sobie moduł - woltomierz na układzie ICL 7106 z LCD.
[ Dodano: 07-05-2006, 21:10 ]
Mistrzu Wszechswiata, wytlumacz mi, prostemu czlowiekowi, w jakiz to magiczny sposob 7809 zalatwi oddzielenie galwaniczne obwodu zasilania od obwodu napiec mierzonych?A próbowałeś go połączyć przez 7809?
- Futrzaczek
- -
- Posty:782
- Rejestracja:4 gru 2005, o 17:48
- Lokalizacja:Piotrków Tryb
- Kontaktowanie:
Re: Jak połączyć ICL 7106
nie doczytałem o izolacji galwanicznej przepraszamMistrzu Wszechswiata, wytlumacz mi, prostemu czlowiekowi, w jakiz to magiczny sposob 7809 zalatwi oddzielenie galwaniczne obwodu zasilania od obwodu napiec mierzonych?A próbowałeś go połączyć przez 7809?
uC z ADC, to np. ATMEGA8Daruj sobie tego dinozaura, ktory w dodatku sprawia same problemy. Alternatywa: uC z ADC, LCD i programik (moze byc nawet w cooltowym Bascomie, wybaczymy )
LCD to jakiś ze sterownikiem HD44780
cooltowy Bascom
Re: Jak połączyć ICL 7106
widzisz, ktoś już się wykosztował, więc może jednak skoncentrujmy się na pierwotnym pytaniu:Daruj sobie tego dinozaura, ktory w dodatku sprawia same problemy. Alternatywa: uC z ADC, LCD i programik (moze byc nawet w cooltowym Bascomie, wybaczymy )Witam. Mam problem i nie umiem go rozwiazać. Kupiłem sobie moduł - woltomierz na układzie ICL 7106 z LCD.
ale nie tworząc nowych bytów, tylko próbując wykorzystać to co już jest...JAK TO OBEJŚĆ??!
(filozofka....)
a wracając do tematu:
AndyS
zerknij proszę na ten dokument:
http://www.intersil.com/data/an/an052.pdf
Ad. Figure 1 - potrzeba +/- 5V względem masy więc: TME - przetwornice DC/DC
aczkolwiek ceny nie są zachęcające
Ad. Figure 2 - nieco lepiej ponieważ:
ICL7660 we wspomnianym TME kosztuje ~2.5zł a źródełko referencyjne 1.2V pt. ICL8069
wprawdzie ~9zł ale można chyba wstawić inne (tańsze) TME - ŹRÓDŁA NAPIĘCIA ODNIESIENIA
generalnie na w/w rysunkach masz (mam nadzieję) rozwiązanie problemu...
pa,
tasza
-
- -
- Posty:651
- Rejestracja:13 sty 2005, o 18:38
- Lokalizacja:Krasnystaw
- Kontaktowanie:
Re: Jak połączyć ICL 7106
Co racja, to racja. Swietna propozycja!widzisz, ktoś już się wykosztował, więc może jednak skoncentrujmy się na pierwotnym pytaniu:ale nie tworząc nowych bytów, tylko próbując wykorzystać to co już jest...JAK TO OBEJŚĆ??!
Re: Jak połączyć ICL 7106
Dzięki tasza właśnie o to mi chodziło!zerknij proszę na ten dokument:
http://www.intersil.com/data/an/an052.pdf
Ad. Figure 2
generalnie na w/w rysunkach masz (mam nadzieję) rozwiązanie problemu...
pa,
tasza
To ma być TYLKO woltomierz mierzący napięcie instalacji w samochodzie. Mam zestaw na ICL7106 i postanowiłem go użyć bo mi bardzo podpasował wymiar wyświetlacza LCD (mam idealnie taką dziurę). A i termometr zewnętrzny można z tego zrobić...Daruj sobie tego dinozaura, ktory w dodatku sprawia same problemy. Alternatywa: uC z ADC, LCD i programik (moze byc nawet w cooltowym Bascomie, wybaczymy Wink )
Jak widać nie ma problemów nierozwiązywalnych na forum - jeszcze raz dzieki tasza
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości