
jest to silnik pradu stalego z wirnikiem komutatorowym (
napedzajacy przekladnie dajaca duzy moment obrotowy) dwie szczotki

z reguly pracuje bardzo krotko (
czas rozruchu) i pobiera bardzo duzy prad, dlatego wyposarzony jest w przekaznik (
ktorego cefka sterujaca) jest zasilana ze stacyjki samochodu lub starsze wersje z przyciskow a sam rozrusznik z akumulatora taki bardzo gruby kabel

jako ciekawostke moge Ci podac ze w fordzie tranzyt teraz jest testowany rozrusznik o mocy
2kW ktory jest w stanie odpalic samochod w ciagu
0.4 sekundy a w czasie jazdy pracuje jako pradnica do ladowania bateri (
duza bo w czasie rozruchu pobiera bardzo duzy prad) idea jest taka ze w ruchu drogowym gdy samochod czesto sie zatrzymuje (
np samochod dostawczy gazety do kioskow) swiatla itp w chwili wrzucenia luzu silnik sie automatycznie wylacza a po nacisnieciu gazu z powrotem uruchamia oszczednosci paliwa szacuje sie na
20 - 25%
