Aktyw Forum

Zarejestruj się na forum.ep.com.pl i zgłoś swój akces do Aktywu Forum. Jeśli jesteś już zarejestrowany wystarczy, że się zalogujesz.

Sprawdź punkty Zarejestruj się

dawno wyczekiwany projekt Komputer samochodowy

Awatar użytkownika
PICIA
-
-
Posty:396
Rejestracja:5 lis 2004, o 19:28
Lokalizacja:Kraków
Kontaktowanie:
dawno wyczekiwany projekt Komputer samochodowy

Postautor: PICIA » 23 sie 2005, o 08:57

Jestem bardzo ciekaw jaka to bedzie niespodzianka odnosnie zestawu Komputer samochodowy i jeszcze ciekawiej gdzie mozna go zamontowac??czy tylko te z średnio - wyższej półki czy polskie samochody mają szansę na zamontowanie takiego bajeru???

z oczekiwaniem czekam za NR 9 EP[/b]
Załączniki
433.jpg
433.jpg (75.31KiB)Przejrzano 9415 razy
Ostatnio zmieniony 23 sie 2005, o 09:38 przez PICIA, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Admin
admin
admin
Posty:100
Rejestracja:11 lut 2003, o 10:55
Lokalizacja:forum.ep
Kontaktowanie:

Postautor: Admin » 23 sie 2005, o 09:27

Widzielem opis tego projektu bo rowniez jestem nim bardzo zainteresowany. Ma naprawde duze mozliwosci, mierzy m.in. chwilowe spalanie benzyny, srednie spalanie, obroty silnika, przejechana droge, napiecie akumulatora, informuje o niezapalonych swiatlach i duzo innych. Calosc wyswietla na wyswietlaczu od Nokii 5110, ktory jest naprawde tani. Komputerek jest dla silnikow z wtryskiem, gdzyz z wtryskiwaczy bierze informacje o ilosci przekazywanego paliwa.
Rozmawialem z autorem i byc moze (jak bedzie zainteresowanie), to napisze wersje programu dla samochodow z gaznikiem, taka zubozona o pomiar ilosci spalanego paliwa.

Awatar użytkownika
PICIA
-
-
Posty:396
Rejestracja:5 lis 2004, o 19:28
Lokalizacja:Kraków
Kontaktowanie:

re

Postautor: PICIA » 23 sie 2005, o 09:35

Jestem przekonany ze gaźnikowcy beda mieli większe zainteresowanie.
ile taki wyswietlacz kosztuje???
ps
poruszałem ten temat w 2002 na Forum E...nie cytuje nazwy oglądalnosc postu była wysmienita -zapewne autor bedzie naprawde zdumiony jakie bedzie zainteresowanie GAŹNIKOWCÓW ...... :o :)

a do tego jestem przekonany warto miec taki bajer ...a jaki efekt wizualny w nocy
czy przewiduje sie zegar???
a moze komunikat powitalny ZAPNIJ PASY z chwila przekrecenia zapłonu oraz włacz swiatła mijania???

Awatar użytkownika
Admin
admin
admin
Posty:100
Rejestracja:11 lut 2003, o 10:55
Lokalizacja:forum.ep
Kontaktowanie:

Postautor: Admin » 23 sie 2005, o 09:44

Koszt wyswietlacza z jego sterownikiem jest naprawde maly, oto przykladowe ceny na allegro:
http://www.allegro.pl/search.php?string ... xt&order=t

Sam mam samochod na gazniku i chetnie go w taki komputerek zaopatrze 8)

Awatar użytkownika
end
admin
admin
Posty:4977
Rejestracja:7 maja 2003, o 11:18
Lokalizacja:Jedlina Zdrój
Kontaktowanie:

Postautor: end » 23 sie 2005, o 11:21

Pokazywałem koledze ten wyświetlacz....
Będe musiał wykonac ten komputerek :mrgreen:
Opis czytałem, naprawdę fajna rzecz.

Awatar użytkownika
PICIA
-
-
Posty:396
Rejestracja:5 lis 2004, o 19:28
Lokalizacja:Kraków
Kontaktowanie:

re

Postautor: PICIA » 23 sie 2005, o 12:07

czy znana juz jest cena KIT-u???

Awatar użytkownika
Admin
admin
admin
Posty:100
Rejestracja:11 lut 2003, o 10:55
Lokalizacja:forum.ep
Kontaktowanie:

Re: re

Postautor: Admin » 23 sie 2005, o 12:09

czy znana juz jest cena KIT-u???
Raczej nie i watpie by byl od razu dostepny jako kit. Jak sie ukaze gazeta, to sie zapytam kogo trzeba i jakis termin i ceme 8)

Awatar użytkownika
Pantera33
-
-
Posty:62
Rejestracja:25 sie 2004, o 15:23
Kontaktowanie:

Postautor: Pantera33 » 23 sie 2005, o 18:43

Ja też jestem baaardzo zainteresowany (wtrysk), a dodam, że kolorowe lcd od nokii też nie są bardzo drogie...

wiktor_d
-
-
Posty:3
Rejestracja:25 sie 2005, o 21:02
Lokalizacja:Łódź

komputer samochodowy

Postautor: wiktor_d » 26 sie 2005, o 12:51

Sadze, ze nie trzeba "zubazac" wersji dla gaznikowcow tylko nalezy pomyslec o zuzyciu benzyny w tych rodzajach silnikow. Ja mam pewien pomysl... w tme mozna kupic przeplywomierz, ktory nadaje sie (sprawdzalem w nocie oryginalnej), do pomiaru przeplywu benzyny. Problemem jest przelew w gazniku... i co - dwa przeplywomierze? do bani. No ale moze ktos cos wymysli.

Pozdrawiam,
Wiktor.

Awatar użytkownika
pajaczek
Moderator
Moderator
Posty:2653
Rejestracja:24 sty 2005, o 00:39
Lokalizacja:Winny gród

Postautor: pajaczek » 26 sie 2005, o 13:07

Gdzies (nie powiem gdzie) toczyla sie niedawno podobna dyskusja. Tam wlasnie sugerowano wykozystanie 2 przeplywomierzy. Ktos nawet podpowiedzial by wykozystac takie ze szrotowych bodajze WV, jesli jest ktos zainteresowany i nie wie o jakim miejscu mowie, to poszukam w wolnej chwili, ale to dopiero we wrzesniu ;) teraz mam vacatio leniwus.

Awatar użytkownika
Admin
admin
admin
Posty:100
Rejestracja:11 lut 2003, o 10:55
Lokalizacja:forum.ep
Kontaktowanie:

Postautor: Admin » 26 sie 2005, o 13:38

W dobie LPG moze by pomyslec o liczeniu spalania gazu... ja sam w najblizszym czasie bede przerabial swoja furke na gaz i wtedy nie bedzie mi sie oplacalo kupowanie jakis czujnikow przeplywu, ktore jak widzialem w TME nie sa tanie zeby czasem policzyc spalanie benzyny.

rdt
-
-
Posty:87
Rejestracja:20 sie 2003, o 18:03
Lokalizacja:100km od Wawy

Postautor: rdt » 27 sie 2005, o 10:36

wtrysk jest zalaczany scisle wg mapy ktora uwzglednia (w zaleznosci od wersji wtrysku): obciązenie silnika, prześpieszenie, obroty silnika itp:
czyli wszystko to co od czego zalezy zuzycie paliwa przy KAŻDYM silniku spalinowym niezależnie czy to wtrysk czy to gaźnik czy gaz czy benzyna
w przypadku wtrysku mamy po prostu sygnal na wtryskiwaczu modulowany czasem otwarcia wtryskiwacza w zaleznosci od tych wszystkich parametrow a przypadku gaźnika nie mamy nawet czujnikow (podcisnienia, obrotów, predkosci itp) ktore dawałyby informacje w postaci cyfrowej
A więc w przypadku "wtryskowców"na gazie zuzycie bedzie najprosciej mowiąc proporcjonalne do zużycia benzyny
a co do gaźnika i tych przeplywomierzy do benzyny to sprawa wyglada tak ze kolega wczesniej pisal o innym forum - to ja powiem ze chodzi o elektrode i jak to ktoś określił "frydadełka do paliwa" ale nie z vw tylko z trabanta
daje sie takie dwa na doplyw i odplyw i odejmując jedno od drugiego można wyliczyc paliwo
Jezeli chodzi o gaz na gaźniku - no coz tu by trzeba było założyc juz "parę" czujnikow zeby oceniac-próbkować aktualny stan (bądź co bądź przejsciowy) silnika
To tyle - co do kitu to ja ez jestem ciekaw ile to bedzie kosztowalo na jakim procku to jest zrealizowane i w jakim języku
jak ktos cos wie to niech pisze
p.s.
przypuszczam ze jest to komputerek dla jednopunktowych wtryskow gdyz wlasnie dla takiego jest najlatwiej poobliczac conieco a nie jak to ktos pisal wczesniej dla wielopunktu
tak mamy jeden sygnal do mierzenia a w przypadku wielopunktu conajmniej dwa w przypadku silnika 4 cylindrowego z synchronicznym wtryskiem

Awatar użytkownika
szecho
-
-
Posty:1
Rejestracja:30 sie 2005, o 22:29
Lokalizacja:kraków

Postautor: szecho » 30 sie 2005, o 22:37

no jak by byl taki uklad do gaznikowych silniczkow to by bylo fajnie :] no a jak przeplywomierze maja byc z trabanta to mysle ze niepowinno byc problemu ze znalezieniem takich, ciekawe jaka mniejwiecej byla by tego dokladnosc ? ale chyba 0,5 litra na setke to juz i tak bylo by ok ;)
pozdrawiam

dex28
-
-
Posty:7
Rejestracja:15 cze 2004, o 18:43
Lokalizacja:Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: dex28 » 31 sie 2005, o 00:23

Witam
A więc w przypadku "wtryskowców"na gazie zuzycie bedzie najprosciej mowiąc proporcjonalne do zużycia benzyny
Nie sądzę.
Jeżeli mówimy o instalacji LPG pierwszej i drugiej generacji a więc takich jakie montuje się w 99% samochodów to nie ma znaczenia czy silnik jest wyposażony we wtrysk paliwa czy w gaźnik. Sposób zasilania gazem jest prawie identyczny tzn. mieszanką gazu i powietrza a nie gazem (mikser jest montowany między przepustnicą a filtrem powietrza)
oprócz tego są wyłączone wtryskiwacze, czasem nawet pompa paliwa, niekiedy ECU silnika jest celowo oszukiwane (emulacja sondy lambda, emulacja wtrysków itp) a najlepiej jakby aparatury wtryskowej wogóle nie było.
Tak czy inaczej silnik z wtryskiem benzyny, na LPG zachowuje się prawie tak samo jak by
był wyposażony w gaźnik.
Jezeli chodzi o gaz na gaźniku - no coz tu by trzeba było założyc juz "parę" czujnikow zeby oceniac-próbkować aktualny stan (bądź co bądź przejsciowy) silnika
Nie żadne czujniki tylko przepływomierz przed reduktorem do LPG dałby informację o zużyciu gazu ale to już niestety wiąże się z atestami.

memm
-
-
Posty:1
Rejestracja:31 sie 2005, o 08:44
Lokalizacja:Staszów

komputerek do samochodu

Postautor: memm » 31 sie 2005, o 08:50

No właśnie ciekawe ile kit będzie kosztował i kiedy będzie w sprzedaży. Ciekawy jestem również czy kit będzie wraz z oprogramowaniem i częściami oraz wyswietlaczem. Sam z bratem zrobiliśmy komputerek do samochodu. Nawet działa ale właśnie mieliśmy problem z chwilowym zużyciem paliwa. Podłączaliśmy do wtryskiwacza ale coś lipnie chodziło. raz pokazywało raz nie. różnie z tym było. Mam nadzieje że ten koputerek jest warty. dajcie znać jak się czegoś dowiecie o kicie tego komputerka. A i jeszcze jedno dlaczego ma on nie chodzić dla wstrysków wielopunktowych. Moim zdaniem jest to tylko kwestia oprogramowania.
Ciekawy jestem jakie on ma jeszcze funkcjie oprócz temperatur, spalania, i stoperka. Mile widziana by była jeszcze data i czas aktualny. w moim komputerku w samochodzie mam jeszcze statusy otwartych drzwi, zaciągniętego hamulca ręcznego oraz komunikatu o czasie testowania śilnika w momencie włączenia kluczyka, stan paliwa w baku oraz ilość kilometrów do zrobienia na tym paliwie i temperatura chłodnicy. Wydaje mi się że tyle moich uwag. Napewno jeszcze by coś wymyślił.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
pajaczek
Moderator
Moderator
Posty:2653
Rejestracja:24 sty 2005, o 00:39
Lokalizacja:Winny gród

Postautor: pajaczek » 1 wrz 2005, o 11:42

tych przeplywomierzy do benzyny to sprawa wyglada tak ze kolega wczesniej pisal o innym forum - to ja powiem ze chodzi o xxx i jak to ktoś określił "frydadełka do paliwa" ale nie z vw tylko z trabanta
daje sie takie dwa na doplyw i odplyw i odejmując jedno od drugiego można wyliczyc paliwo
Nazwy tego miejsca celowo nie wymienilem, nie zebym strzegl jakos tej wiedzy ale z innych wzgledow, chocby netykiety.

A jesli idzie o to czy z VW czy z Trabanta... no coz, mechanikiem co prawda z wyksztalcenia jestem (m.in.), ale nie samochodowym :D Ale mowilem ze jak kogos to bedzie obchodzic to odszukam zrodlo i przepisze informacje.

Tom27
-
-
Posty:173
Rejestracja:26 paź 2003, o 20:36
Lokalizacja:Leszno

Postautor: Tom27 » 1 wrz 2005, o 18:03

Dziś kupiłem nową EP i już "wszystko" wiem. Niestety użytkownicy gazu tzw. I i II generacji mogą o tym zapomnieć warunkiem koniecznym jest posiadanie impulsów z wtryskiwacza. Wspomniana wcześniej dyskusja na elektrodzie poruszyła już chyba wszystkie możliwości łącznie z przepływomierzami, ale nic konstruktywnego z tego nie wynikło. Tak jak to zostało powiedziane we wspomnianych instalacjach zasilania gazem wszystko w uproszczeniu przebiega tak jak w zwykłym gaźniku. Wtryskiwacze odcięte są podczas pracy na gazie od impulsów sterujących, przez co benzyna nie dostaje się do silnika. Co za tym idzie brak wiarygodnych impulsów zużycia gazu dyskryminuje tę metodę do pomiaru spalania silnika. Tak się tylko zastanawiam o ile przekłamane są oryginalne impulsy, które przecież cały czas wysyłane są przez moduł sterujący do wtryskiwacza bez względu na rodzaj paliwa, jakim zasilany jest silnik od faktycznego zużycia gazu. Prościej mówiąc czy nie można by było wykorzysta impulsów z wtryskiwacza po mimo tego, że nie zasila silnika benzyną. Trzeba tylko pamięta, że silnik na bieżąco koryguje czas otwarcia wtryskiwacza zależnie od obciążenia silnika. W momencie, kiedy silnik zasilany jest gazem takiej korekcji nie ma. Odbywa się to tylko na podciśnieniu silnik wyssie sobie tyle gazu ile mu potrzeba.

rdt
-
-
Posty:87
Rejestracja:20 sie 2003, o 18:03
Lokalizacja:100km od Wawy

Postautor: rdt » 3 wrz 2005, o 00:02

po pierwsze to nie spala sie silnik a paliwo
Co za tym idzie brak wiarygodnych impulsów zużycia gazu dyskryminuje tę metodę do pomiaru spalania silnika.
po drugie - to ze wtryskiwacz jest "odcinany" nie oznacza ze komp nie wysyla na niego zadnych impulsow
po trzecie - silnik jak zauwazyles wysysa sobie gazik ale ilosc wysysanego gazu jest zalezna od predkosci obrotowej silnika ,obciazenia itp tak samo jak czas trwania impulsow na wtryskiwaczu
po 4 i najwazniejsze - powiedz cos wiecej na temat artykułu - czy to tylko projekt czy moze to dziala jezeli tak to na jakim autku i jakie czujniki sa wykorzystywane oprocz tego ze wtryskiwacz
no to tyle
(pewnie zanim zobacze odpowiedz to bede juz widzial artykul)

Tom27
-
-
Posty:173
Rejestracja:26 paź 2003, o 20:36
Lokalizacja:Leszno

Postautor: Tom27 » 4 wrz 2005, o 18:24

Ok., ale czy te impulsy na „nieaktywnym” wtryskiwaczu są wiarygodne.
Czy wydaje Ci się, że jesteś wstanie powiedzie ile faktycznie „wyssie silnik gazu przy danej prędkości, obrotach i różnym obciążeniu silnika? Tak żeby było jasne nie jestem z tych, którzy szukają dziury w całym. Bardzo mnie zainteresował projekt, który kiedyś był zamieszony w Praktycznym Elektroniku (miernik spalania czy jakoś tak się to nazywało). Na jego temat na „Elektrodzie” toczyła się długa, ale w pewnym momencie nudna i bezcelowa dyskusja. Kiedy zobaczyłem zapowiedź w EP omawianego projektu bardzo się ucieszyłem, ale niestety nic nowego w sprawie gazu nie wynika. Natomiast sam projekt jest baaardzo atrakcyjny i autorowi należą się wielkie brawa. Jestem użytkownikiem samochodu na gaz i jeśli ktoś wymyśli coś mądrego jak to zastosować do takiego silnika to będzie rewelacja byle by to działało a nie tylko udawało, że pokazuje spalanie itd.

czarutek

Postautor: czarutek » 4 wrz 2005, o 18:45

Też mi mecyje. Przecież to nie żaden komputer samochodowy, tylko wielofunkcyjny wyświetlacz. Jakieś dwa, trzy dni po jego zamontowaniu - co najmniej stłuczka murowana... ;)

Wróć do „Elektronika - tematy dowolne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości