Generalnie powiem tak

niby akceptuje ale od 2,4 do 3,3 nie daleko.. i zdarzały się przypadki ze z jakiś względów ESC "nie wyłapał" logicznej jedynki, działo się to przeważnie gdy sygnałów PWM miał wysoką częstotliwość, co spowodowało ze silnik się na chwilkę zatrzymał i don spadał jak liście z drzew. Chip ESC zasilany jest z 5V.
Co rozumiesz przez zbudowanie konwertera 3,3V->5V ? gotowe układy konwersji sygnałów logicznych z 3,3V na 5V wymagają zasilania po stronie 3,3V i po stronie 5V jak np ten
https://botland.com.pl/rozszerzenia-gpi ... t-spi.html
O ile zapewnienie 5v to nie problem to 3,3 jak już wspomniałem nigdzie nie ma, tzn. gdzieś jest ale nie wiadomo gdzie

zupłenie jak wioska smurfów
Rozumiem ze w takim konwerterze 3,3V to tylko napięcie referencyjne żeby układ scalony wiedział do czego sie odnieść, wiec moze dać po prostu stabilizator 3,3V i podłączony pod 5V